GITANOS JAZDAUSKIENĖS FOTOPARODA „PAR“

2020 m. rugsėjo 30 d.
Renginio laikas:
10:00 - 18:00 val.

Rugsėjo 3–30 d. Mažeikių viešojoje bibliotekoje eksponuojama Gitanos Jazdauskienės fotografijų paroda iš kelionių po Pietų Afrikos Respubliką. Kviečiame aplankyti.

„Pietų Afrikos Respublika įsikūrusi tarp Indijos ir Atlanto vandenyno su aukščiausiais Afrikoje Drakono kalnais, tekant saulei apsipilančiais auksu, kuriais alma tyri vandens kriokliai. Savo giesmėmis sielą džiugina įvairiaspalviai paukščiai, šeimomis vaikšto beždžionės. Didžiąją kelionės dalį praleidome savanose, laukinės gamtos apsuptyje, naktį sklindant hienų riaumojimui, šnopavimui begemotų, kurie bet kada galėjo atsliūkinti prie palapinės ar namelio, kur buvome apsigyvenę. Vakarienei kartais netyčia tekdavo paragauti ir baltymingų vabaliukų, kurie nuo lubų tiesiog krito į lėkštę ar tiesiai į šaukštą.

Anksti ryte autobusu stikliniais šonais pajudėdavome į fotomedžioklę, pirmiausia užpildę dokumentus su visais duomenimis, kur parsiųsti kūno likučius, jei kartais išlipę iš arčiau panorėtume susipažinti su vietiniais savanos gyventojais. Liūtai, hienos ir kiti plėšrūnai tikrai būtų nieko prieš pasivaišinti lengvais pusryčiais. Deja, mūsų grupėje savanorių nebuvo. Fotografavome tik per atidarytus langus ir tai atsargiai. Bežiovaujantis liūtas atidžiai sekė mūsų veiksmus. Drambliai palengva pėdino ieškodami maisto tarp dygliuotų akacijų, žirafos, iškėlusios galvas, skainiojo skaniausius ūglius nuo viršūnėlių. O kur dar antilopių gausybė, besiknaisiojantys šernai, prašuoliuojantys zebrai!

Nuvykę į piečiausią Afrikos tašką, kur susijungia Atlanto ir Indijos vandenynai, stebėjome pingvinus. Pabuvoję gyvūnų karalystėje, aplankėme vietinę zulų gentį, kur susipažinome su jų šokiais ir papročiais. Atskridę į Keiptauną, pasikėlėme ant Stalo kalno, po to – skrydis namo.

Tai pakeliaukime po šią egzotišką šalį kartu“, – kviečia parodos autorė Gitana Jazdauskienė.